Célom és küldetésem, hogy wellbeing projektek tervezésével, valamint egy tudatosan kidolgozott keretrendszer mentén a meditációt, és egyéb a lelki és szellemi jóllétünket támogató eszközt a vállalati kultúra részévé tegyük.

Kaptar_openday_19_jun_2020-23.jpg
 

VÁLLALATI PROGRAMOK

Online és személyes előadások, önismereti tréningek és workshopok, elmetréningek,
vezetett meditációk és meditációs workshopok, valamint wellbeing programok

magyar és angol nyelven

ELŐADÁSOK

Az előadások témái, egy részletes, a befogadható spiritualitás határait nem átlépő, nagyon gyakorlatias, intellektuális tudásmegosztás, kifejezetten az elmeműködéssel a fókuszban. Elmemintáink megfigyelésével feltárjuk azokat a képességeinket, amelyekről az életünkben nagyon kevés szó esik, mégis az igazi változást csak ezek hozhatják. Ilyen az, hogy miként tudunk saját működésük megfigyelőivé válni, illetve, hogyan tudjuk minden helyzetben tudatosítani azt, hogy mit érzünk az adott pillanatban, hogy döntéseinket és reakcióinkat ne a pillanatnyi hangulatunk befolyásolja. 

Az előadások témái: figyelem, ragaszkodás, vágyakozás, elutasítás, reagálás, önszeretet, megfelelés, elmeműködés, meditáció, munkahelyi stressz és konfliktus, szünetélmény 

WORKSHOP

A meditációs workshop egy olyan tudatosan kidolgozott programsorozat, amely komoly kísérletet szeretne tenni arra, hogy beépítse a meditációt egy kisebb, vagy nagyobb vállalat munkatársainak mindennapjaiba. A program alapcsomagja egy 5 alkalomból álló 60 perces foglalkozás, amelynek mindegyik része tartalmaz egy interaktív előadást, majd egy vezetett meditációt. Az előadások egy tudatosan megtervezett tematika alapján haladnak, amely biztosítja az intellektuális és gyakorlati megértést, különösen az elménk működésének a tekintetében.

KIS ÉS NAGYCSOPORTOS VEZETETT MEDITÁCIÓ

Heti, kétheti, vagy havi rendszerességgel vezetett meditáció munkatársak kis és nagyobb csoportjai számára. A programon való részvétel semmilyen előképzettséget nem igényel. A program célja, hogy megtapasztalják a munkatársak, hogy a stresszoldásnak, az elakadásaink feloldásának és a jó hangulatunk visszaállításának létezik egy nagyon gyors és hatékony formája, amelyet mindenki képes elsajátítani. A vállalati környezetben mindenki, a gyors, és azonnali megoldásokat keresi. A meditáció ebben partner tud lenni, amennyiben ezt rendszeresen gyakoroljuk.

ÖNISMERETI TRÉNINGEK ÉS ELMETRÉNINGEK

Az önismereti tréningeken feltárjuk az elménk működésének a legfontosabb aspektusait. Egy dolog kipróbálni valamit, egy másik elkezdeni valamit, de a legfontosabb, hogy, hogyan fogunk kitartani mellette, és rendszeressé tenni a mindennapi életünkben. A saját magunkkal való foglalkozás nem csak egy egyszeri alkalom. Azt szeretném megtanítani a résztvevőknek, hogy milyen eszközeink vannak arra, hogy fejlesszük tudatosságunkat, valamint, hogy a mindennapjaink fontos és rendszeres elemévé váljon az elménk működésének a megfigyelése, valamint lecsendesítése és ez milyen formában fog kihatni munkájukra és magánéletükre egyaránt.

WELLBEING PROGRAMOK

A wellbeing program egy stratégiai irány mentén kidolgozott projekt. Célja, hogy a felmért igények alapján, a munkatársak lelki és szellemi állapota, jólléte egy folyamatos törődésben és odafigyelésben részesüljön, amelynek pozitív hatásai a munkavégzés hatékonyságában, a munkahelyi kapcsolatok megbízhatóságában, valamint az összetartó erő és a bizalom kialakulásában és megtartásában nyilvánulnak meg. A program része, a stratégiai irány megfogalmazása, majd a szükséges eszközpark hozzárendelése, végül a projekt megvalósítása, oly módon, hogy az eredmények elérésében mindkét fél felelősséget vállaljon. Különös hangsúlyt fektetünk, az eszközök megismertetésére, elméleti és gyakorlati oldalról, valamint, ami talán még fontosabb, hogy ezek az eszközök, hogyan fognak a mindennapi működésünk részévé válni egy hibrid munkakörnyezetben.

CÉGKULTÚRA FEJLESZTÉS

Ez a koncepcióterv egy átfogó keretrendszer bemutatása arra, hogy a munkahelyi jóllétünk fenntartása és a mentális egészség fontossága hogyan tud egy vállalat cégkultúrájának a részéve válni. A keretrendszer már nemcsak a humán oldalát, hanem szervezeti, akár struktúraváltoztatás oldaláról is javaslatot tesz a vállalat döntéshozói számára. Az integráció minden esetben a workshoppal indul, és ezt követően több stratégiai lehetőséget figyelembe véve haladunk a következő állomásig. A program integrációja, és megvalósítása hozzáértő szakemberek támogatás mellett zajlik mind szervezeti oldalon, mind humán, illetve „mindset” oldalon.

Minden tanulás és fejlődés alapja a cselekvés, a megtapasztalás, és a saját élmény.

 

MI A MEDITÁCIÓ?

„A meditáció többet jelent annál, mint hogy egy fa alatt ülünk, és álmodozunk. A meditáció a legnagyobb tudatosság. A meditáció azt jelenti, hogy érzékeljük, miféle gondolatok, érzések, koncepciók, hittételek érintenek meg minket, és felismerjük, hogy van egy "üresjárat", egy választás, hogy nem kell törvényszerűen mindenre reagálnunk.”

DSC_1450.JPG
 

A MEDITÁCIÓ, MINT BELSŐ VEZETŐNK

A legtöbb ember a meditációt valami a földtől elragaszkodott dolognak tartja, amit csak olyan emberek csinálnak, akik úgy döntöttek, hogy elvonulnak a világ dolgaitól, hogy megvilágosodjanak. Sokan, akik a nyugati világban esetleg valamilyen kapcsolatba kerültek a meditációval, ők legtöbbször a meditációra, mint egyfajta stressz kezelési módszerre gondolnak.


Pedig a stressz kezelése a meditáció folyamán kizárólag egy nagyon kellemes mellékhatása annak a folyamatnak, ami ilyenkor történik velünk. A meditáció az én meglátásom szerint egy vezetéstechnikai eszköz, egy stratégiai iránytű, egy itiner mégpedig arra, hogy az életünkben, a legkomplexebb, és legfontosabb rendszerünket – saját magunkat - tudatosan irányítsuk, és végül megértsük. Amely rendszernek egyébként mind mentálisan (elménknek és lelkünknek), mind fizikailag (testünknek) mi magunk vagyunk a vezérigazgatói. Az értések, a felismerések, pedig egy fejlődési folyamaton visznek végig minket, ahol feltárjuk a mit, a HOGYAN-t, és a miérteket az életünkben és a munkánkban egyaránt. Tesszük mindezt úgy, hogy elsőként elkezdünk figyelni az elménkben ismétlődő mintákra gondolatok és érzések tekintetében.

A meditáció egy olyan eszköz, amelynek segítségével megtanulunk jobb döntéseket hozni, mert meg tanuljuk értelmezni a fejünkben lévő hangos gondolatsorokat. Majd idővel, megtanulunk ezektől eltávolodni (megtanuljuk ezeket kvázi lehalkítani), amelynek eredményeként meghalljuk azokat a gondolatokat, amelyek segítik láttatni velünk az életünkben és a munkánkban az összefüggéseket, megnyitják a valódi kreativitásunkat, és eltávolítják belőlünk és feloldják azokat az elakadásokat, amelyek szorongásaink okozói, és kiteljesedésünk megakadályozói voltak. Teszi mindezt úgy, hogy saját magunk rendszeres megfigyelésén keresztül tudatosítja, hogy mi zajlik belül gondolatmintáink és érzéseink tekintetében.


Szerintem minden arról szó, hogy mi emberek, hogyan hatunk egymásra, a környezetünkre, és mikor döntünk egy adott helyzetben, hogy beavatkozunk-e vagy sem, és ha beavatkozunk, akkor hogyan reagálunk. Ehhez viszont alapjaiban kell megváltoztatnunk a viszonyunkat saját elménk működésével kapcsolatban, saját belső filmünkkel, amely eddig nagyon komolyan befolyásolta a döntéseinket, nem feltétlenül pozitívan. Mert a reakció minden esetben először a fejünkben történik, de ha mi az elménk „troll” vagy „egó” üzemmódban lévő gondolataira reagálunk, és nem a valós gondolatainkra, akkor az, félre fog vinni minket. Sőt, létezik egy harmadik, nagyon hasznos alternatív is, ha meg tanulunk nem reagálni, és csak semleges, megfigyelőjévé válunk a fejünkben történő eseményeknek. 


Az a képességünk, hogy saját magunk megfigyelőíve vájunk egy teljesen természetes képességünk, amelyről születésünktől kezdve itt a nyugati világban nem esik szó. Ez a képességünk létezik, de mivel nem használjuk, ezért, ahhoz, hogy ez valóban támogassa a fejlődésünket, újra el kell kezdeni használni, de első körben, ezt újra kell tanulnunk. Ez viszont csak és kizárólag rendszeres gyakorlás, tréningezés útján történik. Minden fejlődés alapja a folyamatos és rendszeres cselekvés, majd az ebből következő tapasztalás.


A nyugati ember a gyors, azonnali, „azonnal legyek jobban” típusú megoldásokat keresi. A meditáció egy olyan eszköz lehet a nyugati ember számára, amellyel viszonylag gyorsan, napi szinten kevés befektetéssel, nagyon nagy eredményt tud elérni. Ehhez viszont elengedhetetlen a rendszeresség, az alázatosság, a tisztelet és a bizalom a befektetett munka és az élet iránymutatásai és folyamatai iránt.


A meditáció egy olyan eszköz számunkra, ami mindig kéznél van, és mindig bízhatunk benne, hogy irányt mutat. Ehhez viszont meg kell tanulnunk megállni, szünetet tartani, megszakítani „belső filmünket” és csendben maradni. Mert a kifelé vezető út befelé van!

Van kedved erről beszélni velem?
 
Áronkép.jpg

Mit várhatunk a meditációtól üzleti környezetben?

„Nem sokkal a halála előtt megkérdezték Buddhát, hogy mit ért el a meditációval és mi az, amit kapott a rendszeres meditációtól? Buddha így felelt: „Semmit. Viszont, amit a rendszeres meditáció elvett tőlem az a harag, a büszkeség, a gyűlölet és az aggodalom.”


Vagyis, minden olyan folyamatban, ahol jelen vannak a fenti elakadások, egyfajta elmozdulást, kvázi puhulást fogunk tapasztalni, amelynek a megnyilvánulásai nagyon sokrétűek lehetnek: munkatársak közötti jobb viszony, hatékonyabb kommunikáció, kevesebb konfliktus, okosabb priorizálások.

 

Közel két éve mutatom be a programjaimat első sorban nagyvállalatok vezetőinek és munkatársainak. Az alábbi saját élményen alapuló visszajelzéseket kaptam, azoktól, akik beépítették a meditációt a mindennapjaikba és rendszeresen gyakorolják azt:

 

„Aki még nem próbálta a meditációt az próbálja ki. Nagy és kellemes meglepetések várják! Az én első meglepetésem az volt, hogy nem hülyeség. Második, kitakarítja a fejet. Harmadik kreatív gondolatok ugranak be a semmiből. Négy lehet benne fejlődni. Öt, hat...”

Cégvezető, Energiaszektor

„A meditációval megtanultam kiegyensúlyozni az érzelmeimet a napi életemhez igazítva”

Középvezető, FMCG

„Úgy éreztem, mintha masszíroztad volna az agyamat”

Informatikai munkatárs, IT

 
zöld logó.png

HORVÁTH ANDRÁS

Tréner, Meditációs tanár
Szakterületeim: tudatosság a vezetésben, megfelelési kényszer, elmemintáink, mindfulness, mental health, wellbeing, meditáció

Közel kétezer órányi videó anyagból és számos érdemi szakirodalomból állítottam össze a téma elméleti anyagát olyan fókusszal, hogy a keleti kultúra érdemeit hogyan ültethetjük át a nyugati kultúra világába, és használhatjuk a for profit szektorban. A program gyakorlatias, nem csupán elméleti síkon segíti a megértést, hanem támogatja a résztvevők eszköztárának bővítését saját élményekkel, gyakorlatokkal. Napi szinten megélője és gyakorlója vagyok a programon átadott eszközöknek.

Mestereimnek tekintem az alábbi tanítókat:

Révbíró József, Mooji, Papaji, Gangaji


Szakmai cikkeim a témában:

https://www.digitalhungary.hu/szerzok/Horvath-Andras/171/

 

"AMI KÍVÜL AZ BELÜL, AMI BELÜL, AZ KÍVÜL"

Szakmai pályafutás:

1999 - 2011 marketing officer, kommunikációs specialista, marketing igazgató (bankszektor, autóipar)

2011 - train the trainer (Grow)

2011 – alapító, vezető tréner, coach - Klicker Consulting Kft, kutyás módszertan

2014 - pályaorientációs tanácsadó

2018 – mindfulness tréner (Gulácsi Bernadett)

2018 - tól Elmemintáink és gondolatsoraink kutatás

2019 – alapító, tréner, meditációs tanár – Stopping.hu

2020 – concious leadership coach, megfelelési kényszer specialista

2020 – wellbeing project designer

2021 – alapító, tréner, meditációs tanár – Meditaljamunkahelyen.hu

Spirituális kibontakozás:

2010 – Transzcendentális meditáció (TM, Mester: Dienes István)

2018–tól - Pránatudat tanfolyam 1-7., Tiszta Tudat alapítvány (Mester: Révbíró József)

2020 - Nepáli zarándoklatra felkészülő tancsoport (Mester: Révbíró József)

2021 – Csend és meditációs elvonulás (napi 12 óra meditáció 10 napon keresztül)

 
 
Yoga Child's Pose

ELMEMINTÁINK

"Mindig van egy ismétlődő gondolatsor, vagy minta, amely felfedi magát és árulkodik a megoldásról"

Amit szeretnék minél több embernek átadni, az, hogy…

  • Hogyan tanultam meg megfigyelőjévé válni saját gondolataimnak?

  • Hogyan „dumált” közbe folyamatosan az egóm és mit csináltam?

  • Hogyan szabotáltam, és teszem ezt időnként mai napig, a saját mindennapjaimat?

  • Hogyan tanítottam meg az elmémet ellazulni és meditálni?

  • Hogyan kezdtem el befelé kommunikálni saját magammal?


Az elmemintáink előadás és workshop bemutatja az én elmetréning utamat, vagyis az elmémmel folyamatosan alakuló kapcsolatomat, amely egy állandó küzdelemből, olykor szenvedésből, egy békés együttéléssé alakult át. A harcos és az áldozat folyamatosan váltakozó szerepeiből egy a tüneteket és történéseket összefüggéseiben igyekezni látó szerep felé mozdultam.  És hogy vannak-e még nehezebb napok? Persze, de most már tudom, hogy a kifelé vezető út befelé van!


Érezted már azt, hogy

  • nem tudsz szabadulni egy gondolattól?

  • időről időre beugrik egy gondolat, és hirtelen egy kellemetlen érzés van benned, hogy már megint itt van?

  • egy rossz érzés, vagy rossz gondolat végigkíséri a napodat, akár a heted, hónapodat?

  • saját magad számára vagy teher, mert nem tudsz megszabadulni egy rossz érzéstől?

  • te magad szabotálod a mindennapjaidat?

  • valami nincsen rendben, de nem tudod, hogy mi az a valami?

  • ez nem te vagy?

  • szeretnéd visszakapni a korábbi énedet, mert most nem érzed magad teljesnek?

  • ebben az állapotban teljesen más döntéseket hozol, és másképp reagálsz dolgokra?

  • képtelen vagy elvégezni a napi feladataidat?

  • rettegsz, hogyan fogod elvégezni a munkádat?

  • folyamatosan halogatod a teendőidet

  • minden problémát sokkal nagyobb akadálynak tekinted, mint az valójában?

  • kerülöd az embereket és nem szeretnél velük találkozni?

  • és mindezek miatt dühös vagy magadra?


A fentiekkel, vagy a fentiek valamelyikével szinte mindenki találkozik az élete során legalább egyszer, vagy inkább többször. Bár eleinte sokan észre sem veszik, vagy nem tulajdonítanak neki nagyobb jelentőséget, mégis eljöhet egy pont, ahol muszáj foglalkozni ezzel a jelenséggel. Mert egyszerűen terhessé válik, és rányomja a bélyegét a mindennapjainkra.

Ugyanakkor vannak, akik bizonyos értelemben beragadnak egy ilyen helyzetbe, és csak tudatos eszközökkel tudják magukat függetleníteni, attól, ami éppen történik velük. Mert annyira beszippantja őket a saját maguk által generált turbulencia, hogy már saját erőforrásaikból nagyon nehezen tudnak eltávolodni ettől a felhőtől, és egyre gyorsabban sodródnak egy szenvedésen és lelki tusán keresztül a pánik, a depresszió, a kilátástalanság, a kétségbeesettség, majd a kiégés és a totál kimerültség felé.

Én is ezt az utat jártam, így született meg az én elmetréningem is, amely egy átfogó, tudatos lépéseket és gyakorlatokat tartalmazó cselekvés-orientált eszköztár, azokra a bizonyos nehéz periódusokra, vagy hullámvölgyekre, mind a munkahelyen, mind otthon, annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabban visszanyerjük teljes, megújult önmagunkat! 


Az évek során megtanultam,

  • hogyan legyek megfigyelője saját gondolataimnak, úgy, hogy nem reagálok mindenre

  • hogy, ha nem reagálok, akkor „továbbmegy” akár a gondolat, akár az érzés

  • hogy a belső harc a gondolataimmal generálja a bennem lévő feszültséget, ezért inkább teret kell adni neki és megkeresni a tanítását az irányomba, azaz miért történik, ami történik

  • hogyan tartsak távolságot az elmémmel

  • megismerni az egódat

  • hogy bízzak a folyamatokban, vagyis semmi sincs véletlenül

  • hogy az nő, ami figyelmet kap, vagyis, ha rendszeresen csinálok valamit, az működni fog

  • hogy, ahogy belül érzek, az fog „kívül” is, vagyis a környezetemben is megmutatkozni különböző helyzetekben

  • hogy megengedjem az életnek, hogy utat mutasson

  • hogyan tudatosítom magamban, hogy egy adott pillanatban hogyan érzek egy helyzettel vagy személlyel kapcsolatban


Ezért szerettem volna ezt a tudásomat rendszerbe foglalni és egy gyakorlatias, könnyű, olyan eszköztárrá alakítani, ami azonnali megoldásokat szolgáltat úgy, hogy kihasználjuk, azokat a természetes képességeinket, amelyek bennünk vannak, csak eddig nem figyeltünk rájuk.


Igen, ez nem más, mint megtanulunk saját magunk megfigyelőjévé válni, saját gondolataink, gondolatsoraink és érzéseink megfigyelőjévé válni. Azzal, hogy egyfajta távolságot tartunk az elménk és saját magunk között, az egy felszabadító érzést, megkönnyebbülést és fellélegzést hoz egy általunk már kilátástalannak tartott helyzetben. Ráeszmélünk, hogy ennek az állapotnak a keretrendszerét is meg lehet tanulni, el lehet sajátítani, és a választás és döntés joga csakis a mi kezünkben van!

 
 
116588802_685954118666228_75332581652473

"Az nő, ami figyelmet kap"

"A meditáció két gondolat közötti szünet"

"Bízz a folyamatban, mert az élet gondoskodik az életről"

"Minden arról szól, hogyan reagálunk, vagy nem reagálunk a fejünkben felbukkanó gondolatsorokra és a körülöttünk zajló eseményekre! Ehhez viszont meg kell tanulnunk tudatosítani magunkban érzéseinket és gondolatainkat. Vagyis meglássuk, hogy egy helyzettel, vagy egy személlyel kapcsolatban valójában hogyan érzünk"

"Az elme a múlt"

“Inkább éld a saját életedet eredménytelenül, mint valaki másét tökéletesen, mert az bizony nem vezet minket sehová."

 

Referenciák

Loxon Solution Zrt.
Tesco-Global Zrt.
Kaptár Közösségi Iroda
Eisberg
HD Marketing
ZiccR Sportcoaching
Rákoshegyi Közösségi Ház

 
Kaptar_openday_19_jun_2020-23.jpg

ELÉRHETŐSÉG

Horváth András 

meditaljamunkahelyen@gmail.com

+36 30 398 94 99